корекція та розвиток дітей з особливими потребами

 
Навички письма молодших школярва
Навички письма молодших школярів Ірина Чорна вчитель – дефектолог вищої категорії, вчитель - методист ТОВ НВК «Всезнайко» м.Київ http://pedagog.biz.ua/ З історії виникнення письма. Розвиток методики чистописання тісно пов'язаний з історією писемності, на виникнення і розвиток якої, у свою чергу, вплинули етапи історичного розвитку суспільства. Потреби людей у ​​спілкуванні ростуть, ускладнюються досягнення науково-технічного і культурного прогресу, що різко ...
10 янв 2016 {207 просмотров}
Нейропсихологічний підхід до корекції відхидень розвитку
Нейропсихологічний підхід до корекції відхилень у розвитку учитель - дефектолог НВК "Всезнайко" м.Київ, 2015р В даний час нейропсихологія поширюється на нові практичні області, включаючи дітей з труднощами у навчанні, ЗПР, РСА, ДЦП, генетичними захворюваннями та важкими порушеннями розвитку. Корекційний педагог обстежує дитину за різними методиками, обовязково збираючи анамнез, про оточення, улюблені іграшки (їх якості), дії з ними, звички дитини, тощо.На підставі системного аналізу скла ...
20 сен 2015 {222 просмотра}
Програма з розвитку дрібної моторики та підготовки руки до письма для дітей дошкільного віку що навчаються в спеціальних закладах та інклюзивних дитсадках і не тільки
Програма курсу з розвитку дрібної моторики: "Підготовка руки дитини дошкільного віку до письма" Ірина Чорна учитель - дефектолог СНВК "Мрія", м.Київ irapedagog@ukr.net Дана програма схвалена на засіданні Вченої ради ІППО КУ імені Бориса Грінченка ще у 2011р, та лише тепер нею можна скористатись. У змісті програми подано орієнтовний перспективний план розвитку дрібної моторики для дітей молодшого віку з конспектами занять; план з розвитку моторики та навчання зображувати ліні ...
29 апр 2015 {357 просмотров} / 1 фото /
Ігри з лабіринтами розвиток зорово - просторової уваги
Ігри з лабіринтами учитель - дефектолог Ірина Чорна Для чого потрібні лабіринти? Це цікаве для дітей заняття, яке нагадує їм "пошук сюрпризу", поки вони по ньому "йдуть", вони захоплені, збуджується уява дитини. Якщо при цьому виконувати завдання - отримуємо подвійну користь. Ось тому, звичайні лабіринти можна самостійно наповнити "місточками" і "зупинками" на різні теми. Проте, лабіринт не лише дитяча забава. Це один із засобів розвитку зорової уаги, коли є потеба вчити фокусува ...
29 апр 2015 {255} / 4 фото /
Розвиток двусторонньої моторної координації корекція розвитку
Розвиток двосторонньої моторної координації учитель - дефектолог Чорна І. Корекція розвитку - що корегуватимемо - де знаходиться проблема корекції?! Розвиток - це насичення головного мозку різноманітою інформацією, перш за все сенсорною, яку сприймають різні долі мозку завдяки органам чуття через стовбур мозку. Наприклад: потиличні долі сприймають інформацію від очей, скроменев ...
01 фев 2015 {213}
Консультації та майтерні з виховання та розвитку дошкільнят
Шановні педагоги, мами, студенти! Маючи доволі великий стаж педагогічної діяльності, досвід роботи з дітьми дошкільного віку, хочу і можу поділитися з вами своїми здобутками, розказати про виховання та навчання дитини дошкільного віку як зі береженими можливостями, так і індивідуальними підходами до виховання. Якщо Ви зацікавились сторінкою - Вас щось непокоїть і Ви шукаєте відповідь на свої запитання. Тож, не соромтесь, запитайте, я дам Вам вичерпну відповідь. Ознайомтесь, що входит ...
07 дек 2014 {163}
Робочі зошити для формування навичок письма у дошкільнят (4-8р) з проблемами розвитку
Формування навичок письма у дітей з особливими потребами (робочі зошити) Чорна Ірина, учитель - дефектолог Шановні колеги та батьки! Готуючись до школи, завжди проблемним є підготовка руки до письма, уміння орієнтуватись на рядку сторінки, у клітинці, вміння писати "як усі". Коли виникає така проблема, слід порадитись зі спеціалістом - дефектол ...
21 сен 2014 {1540} / 6 фото /
Формування каліграфічних навичок у першокласників із ДЦП.
Формування каліграфічних навичок у першокласників із ДЦП учитель - дефектолог Чорна І.В. У статті "Вчимося писати букви»" (defektolog.io.ua) надані рекомендації щодо навчання письму букв дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі ДЦП, які відчувають значні труднощі, що призводить до «невстигання у формуванні графічних навичок». Проте, цей період поступово проходить, дитина вже знає (майже самостійна) як пишуться букви, і навіть пише нескладні слова. ...
27 июл 2014 {431}
вчимося писати букви
Вчимося писати букви Не викликає сумніву той факт, що формування навичок письма має велике суспільне і педагогічне значення, адже особистість, яка не оволоділа на достатньому рівні писемною навичкою, не може повноцінно реалізувати себе у суспільстві. Письмо є необхідною складовою людської діяльності в усіх її різновидах. Кінцевим результатом засвоєння графіки є розвиток уміння граматично правильно, точно і змістовно висловлювати свої думки і в усній, і в писемній формах. Дитина, яка зн ...
15 апр 2014 {959}
Дидактична казка на допомогу у навчанні малюванню.
Дидактична казка на допомогу у навчанні малюванню. Малювання - важливий процес формування особистості, засіб вираження не лише думок, що виникають і утворюються у внутрішньому мовленні , а й певний релакс, відчуття власного зростання, можливостей дитини. Зазвичай малювати прямі лінії (горизонтальні чи вертикальні) навчити простіше, і навчитися не складно, а от коли мова йде про малювання предметів - виникають труднощі: дитина не може вести лінію у визначеному напрямку, не знає звідки ...
11 фев 2014 {1009}
проблема порушення простору у дітей з вадами мови та руху.
Проблема порушення простору у дітей з вадами мови та руху. Орієнтування людини в часі та просторі є необхідною умовою її соціального буття, формою відображення навколишнього світу, успішного пізнання. На важливість розвитку часово – просторових відношень вказували Н.В Четвертухін, Б.Г.Ананьєв, І.С.Якиманська, І.А.Філатова, Н.Я та М.М.Сємаго. Розуміння простору відбувається на основі активних рухів людини в реальному, динамічному просторі з опорою на схему власного тіла пр ...
10 дек 2013 {389}
Передбачити подальші можливості дитини - дошкільника з ДЦП батьки можуть самі
(Для Вас, батьки) Кожна мама оцінює можливості своєї дитини адекватно, адже вона завжди поряд із дитиною. Проте, не варто поспішати і форсувати можливості малюка, головне - послідовно, поетапно, цілеспрямовано рухатись уперед, долаючи перешкоди і закріплюючи набуті знання. Кожне знання та уміння повинно перерости у навичку дитини. Це буде розвиток. Спробуйте уточнити, на якому етапі розвитку Ваша дитина, чи нічого ви не пропустили, чи на все звернули увагу. ...
13 окт 2013 {481} / 6 фото /
читаємо вірші і розвиваємо моторику рук. (поради для батьків)
Читаємо вірші і розвиваємо моторику рук . (поради для батьків) Сьогодні немає мам та татусів, які не чули б про ігри з шнурівками, прищіпками, сортуванням предметів, що так сприяє розвитку моторики, а ще й забавляє дитину. Проте неоціненним для розвитку дітей є тілесний контакт дитини з близькими, спільне промовляння чи домовляння віршованих текстів (до речі, тексти можна наспівувати на свій манер – це дуже полюбляють малюки, у них покращується н ...
08 сен 2013 {2968} / 1 фото /
послідовність роботи над розвитком дрібної моторики в домашніх умовах.
Послідовність роботи над розвитком дрібної моторики в домашніх умовах. (батькам на замітку) «Добре тому, у кого з розвитком дітей все гаразд» - скажете Ви. Це правда, немає нічого важчого, ніж проблеми дітей. Але всьому, чи майже всьому можна зарадити. І саме Вам, батькам, належить бути найтерплячими, найдосвідченішими. А ми, педагоги, спробуємо допомогти. Для чого розвивати дрібну моторику?: Щоб зробити дитину менш залежною, самос ...
07 сен 2013 {299}
навчальний посібник та додаткова література
"Навчання та виховання дітей з церебральним паралічем в умовах спеціального дошкільного навчального закладу" Навчально - методичний посібник за редакцією О.Романенко Даний посібник схвалено до використання в дошкільних навчальних закладах для дітей з вадами опорно - рухового апарату комісією із спеціальної педагогіки Науково - методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (протокол №2, від 10.04.2012р). Авторський колектив НВК "Мрія" - фахівці своєї сп ...
14 авг 2013 {935} / 10 фото /
навчаємо читати із задоволенням
В. Ліщук, педагог новатор, пише: «Вчитись ніколи не рано і не пізно», головне не нашкодити. Від народження до 1р головним для розвитку дитини є емоційне спілкування, від такого спілкування вона швидше пізнає світ. В цей період можна показувати букви – це не нашкодить. Від 1р до 3р – основною потребою стає предметна діяльність, діти прагнуть не лише спілкуватись з дорослим, а й діяти разом. Слід використовувати цю потребу дитини, щоб вчити її….і букв ...
13 авг 2013 {2723}
розвиток дрібної моторики дошкільнят
В.О.Сухомлинський писав, що витоки здібностей та обдарувань дітей – на кінчиках їх пальців. Чим більше впевненості в рухах дитячої руки, тим краще рука взаємодіятиме з олівцем , ручкою, яскравішим буде дитяче мислення. Вчені, що займаються вивченням діяльності дитячого мозку, психіки відмічають стимулююче значення функції руки. Вони встановили, що рівень розвитку мови знаходиться в прямій залежності від сформованості тонких рухів пальців рук. На думку дослідника М.М.Кольцової – &laqu ...
13 авг 2013 {1988}
навчання малюванню дітей з особливими потребами
Навчаємо малювати дітей з особливими потребами. Зображувальна діяльність є одним з видів дитячої діяльності. Вона допомагає дитині втілювати в образи свої уявлення про навколишнє, сприяє загальному розвитку, формуванню рухів руки, які визначають підготовку до письма. Між письмом і малюванням багато спільного: формується навчальна поза, дитина оволодіває графічними навичками, вчиться здійснювати зоровий контроль, регулювати ...
13 авг 2013 {1733}
формування графічних навичок
ФОРМУВАННЯ ГРАФІЧНИХ НАВИЧОК У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНЯТ (МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ) З особливими потребами В умовах реформування загальної середньої освіти провідну роль відведено саме початковій системі, першочерговим завданням якої є формування загально мовленнєвих умінь і навичок молодших школярів, розвиток їхніх мовленнєвих здібностей, вагомою складовою яких є читання і письмо. Не викликає сумніву той факт, що формування навичок письма має велике суспільне і педагогічне значення, адже особистість, як ...
13 авг 2013 {3569}