Розвиток двусторонньої моторної координації

 
 

Розвиток двусторонньої моторної координації

корекція розвитку



                             Розвиток двосторонньої моторної координації

                                                                                                        учитель - дефектолог Чорна І.

 

     Корекція розвитку - що корегуватимемо - де знаходиться проблема корекції?!

     Розвиток - це насичення головного мозку різноманітою інформацією, перш за все сенсорною, яку сприймають різні долі мозку завдяки органам чуття через стовбур мозку. Наприклад: потиличні долі сприймають інформацію від очей, скроменеві - від вух, тімяні - шкіри, мязів, ротової порожнини, лобні - від мязів, звязок, руху вцілому, потім вони збирають інформацію від усіх долей і трансформують її у мислення. Отже, в корекційній роботі потрібно використовувати звязок усіх зон мозку. Первинні сприймання здійснюються в правій півкулі і електрохімічними, електромеханічними та іншими процесами переправляються у ліву півкулю.

    Так, внутріутробно дитина сама визначає хід розвитку мозку. Від народження до 3років - починають створюватися нейронні звязки (тому потрібно якнайбільше сенсорних та рухових подразників). Від 3 до 7 років - час розвитку нервових волокон, що передають інформацію з права наліво (комісур). Ці комісури пластичні і піддаються розвитку, а отже і корекції. У 9років мозок не такий пласткий, розвивається посилено ліва півкуля і корекція перетворюється на муштру. Але розвиток продовжується, особливо,  завдячуючи руховій сфері. 

    Так, це трохи теорії. До чого тут двостороння координація?! Мозок має дві півкулі, і тіло має дві сторони, щоб розвивати праву півкулю, треба навантажувати ліву сторону, і навпаки. Хочемо розвинути координацію - діяти треба усім тілом. Пригадаймо, де двостороння координація працює:

- повсякдення: сісти - встати, дотягтись і взяти, нахилитись, проповзти..., одягнутись, діяти ложкою і відкушувати хліб, тощо;

- фізичні вправи: катання на велосипеді, усі ігри з мячем, танці, і т.д.;

- навчально - ігрова діяльність: ножиці, папір, усе - де потрібно тримати і діяти одночасно;

- шкільне життя: писати (думати, диктувати і знати як - і лише тоді відтворювати ), як найскладніша дія навчання.

    Що робити?!

    1. Задіювати 2 руки скрізь, звертати на це увагу (де руки, коли дитина сидить, стоїть, щось робить). Навмисно давати спеціальні завдання і слідкувати за руками.

    2.  Фізкультура - обовязково! Слідкувати за вихідними положеннями, озвучувати їх, звертати увагу дитини на те, як вона прийняла положення свого тіла. Є проблеми: поверніться до повзання і все почніть спочатку.

    3. Оптичні доріжки: водити пальцем і говорити "де проходиш", дві однакові доріжки водити обома руками. Малювати обома руками.

    4. Спеціальні комплекси вправ від 2 до 5, від 5 до ... свого віку і старше. (про комплекси згадувалось у інших статтях)

    5. Почніть з себе. У вас вийде, це не складно, головне повірити. Увесь світ уже повірив. У мене виходить і вам раджу.

                                                                              З повагою Ірина Ч.



Создан 01 фев 2015



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником