вчимося писати букви

 
 

вчимося писати букви




 

Вчимося писати букви

 

  

Не викликає сумніву той факт, що формування навичок письма має велике суспільне і педагогічне значення, адже особистість, яка не оволоділа на достатньому рівні писемною навичкою, не може повноцінно реалізувати себе у суспільстві. Письмо є необхідною складовою людської діяльності в усіх її різновидах. Кінцевим результатом засвоєння графіки є розвиток уміння граматично правильно, точно і змістовно висловлювати свої думки і в усній, і в писемній формах.

 Дитина, яка знає букви, далеко не одразу оволодіває механізмом письма. Не вистачає головного - розуміння, що малювати можна не тільки предмети, а и мовлення. «Писемне мовлення потребує високого ступеня абстракції... Це мовлення в мисленні, в уяві, і саме це стає головними труднощами в процесі оволодіння письмом» (Л.Виготський).

Використовуючи на практиці систему формування графо-моторної діяльності та рухової навички письма (описану у статті "Формування графічних навичок у молодших школярів у добукварний період", defektolog.io.ua), потрібно одночасно корегувати недоліки зорово-моторної координації, слухову та просторову увагу. В такому випадку стабілізація рухової навички розвантажить увагу дитини і дасть можливість сконцентруватись на виконанні звукової структури слова чи інших завдань. Психолог М. В. Комбарова напрацювала ряд вправ, які допомагають сформувати кінестетичний праксис: обстеження букви, називання її елементів , асоціюючи вигляд букви з предметом (б - білка: голова та хвіст), ігри з буквою (зліпи, виклади з частин письмому букву, впазнай, тощо), написання у повітрі рукою з промовлянням (б: голова, хвос-тик), написання у повітрі кистю руки, що стоїть на лікті на столі, написання над буквою, що виклали з частин, письмо.  Коли діти засвоять один із способів, його в подальшому можна уникати.  При цьому важливим є промовляння елементів написання чи напрямків . Для розвитку кінестетичного праксису можна використовувати ці вправи без зорового контролю, звіривши потім написане зі зразком.

 

           План корекційної роботи  при написанні малих букв

 

У такому порядку засвоєння написання букв значно полегшується для дитини, бо гачок (і) чіпляється за кружок (о) і виходить -а-; паличка і гачок = н; 2 гачка утворюють качелю з гачком = и; 2 качелі - ш , і т.д. Найкраще, якщо буква, яку ви опрацьовуєте, буде асоціюватись із картинкою - символом відповідного звука. Мені подобається, і я помітила що дітям легше, якщо голосні букви та звуки позначати картинкою із зображенням артикуляції губ. Так, при письмі, дитина поєднує 2 образи: букви і відповідного звука. При засвоєнні 2х букв можна писати буквосполучення, попередньо виклавши каринки - символи. Можна писати і окремі невеликі слова, - тоді дитина пише ті букви, які знає, а які не знає пишете ви: відбувається попереднє, глобальне, ненавязливе ознайомлення з майбутніми письмовими знаками.

1. о   і  а  н  и  ш

2.  у  д з б  й  ї

3. л   м

4. г   п  р  т

5. е  в

6. с  є  х    ж

7. к  ф  ц  щ  ч  я  ь  ю

                                 Великі букви

 

1. Букви - шапки: Р, Г, П, Т

2. Букви - булки, кренделі: Б, В, Д

3. Букви - носи: І, К, Н.

Великі букви подаю тоді, коли засвоєні малі, щоб не плутатись.

У наступних статтях подам каліграфічні хвилинки післябукварного періоду.


 

Бажаю упіхів! irapedagog@ukr.net   Ірина Чорна, учитель - дефектолог



Обновлен 16 апр 2014. Создан 15 апр 2014



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником