розвиток дрібної моторики дошкільнят

 
 

розвиток дрібної моторики дошкільнят




В.О.Сухомлинський писав, що витоки здібностей та обдарувань дітей – на кінчиках їх пальців. Чим більше впевненості в рухах дитячої руки, тим краще рука взаємодіятиме з олівцем , ручкою, яскравішим буде дитяче мислення. Вчені, що займаються вивченням діяльності дитячого мозку, психіки відмічають стимулююче значення функції руки. Вони встановили, що рівень розвитку мови знаходиться в прямій залежності від сформованості тонких рухів пальців рук. На думку дослідника М.М.Кольцової – «Рухи пальців рук історично, в ході розвитку, опинились тісно пов’язані з мовленнєвою функцією». Першою формою спілкування  первісних людей були жести. Розвиток функції руки та мови відбувалось паралельно. Так розвивається і мова дитини. Спочатку розвиваються тонкі рухи пальців рук, потім з’являється артикуляція звуків. Наступний розвиток мови напряму залежить від тренування пальців.

      Діти ростуть, з роками стають сильнішими та кмітливішими, але, нажаль, саме по собі  такий розвиток відбувається не у кожного. Багатьом важко маніпулювати предметами, вони не вірно утримують олівець, пальці в’ялі і не кмітливі.

В перші роки життя дитини відбувається формування функції рук: захват, намацування, перекладання, тощо. Далі - маніпулятивна діяльність. Наступним етапом є навчання дитини самостійно їсти. Вдосконалення рухів, їх координація та контроль - потреба людської сутності саме в період дитинства. В віці від 1 року до 4 дитина особливо сприймає ті види і форми діяльності, які пов'язані з вдосконаленням грубої та тонкої моторики. Дитина отримує задоволення від процесу руху, і саме практична повсякденна діяльність дає таку можливість (М.Монтесрі).

Рівень розвитку дрібної моторики – один з показників інтелектуальної готовності до школи. При цьому важливо пам’ятати про зорово – моторну координацію та слухову увагу, що в майбутньому забезпечить правильний розвиток навичок читання та письма.

Дана програма забезпечує у комплексі, починаючи з молодшого дошкільного віку, розвивати у дошкільнят зорово – моторну координацію, слухову увагу, темпоритмічні відчуття та дрібну моторику пальців рук, а також корегувати ці навички.  В роботі використовуються завдання, пов’язані з вправлянням в вправах, які необхідні в повсякденному житті, з навчанням правильного зображення ліній, форм, цифр. В заняттях використано авторські дидактичні казки про лінії та про казки (за основу деяких казок взяті казки «Казкова математика» А. Лопатіної, М. Скребцової)

 

 

     Заняття починається з привітання, діти звертають увагу один на одного, радіють зустрічі. Моторні ігри підбираються з врахуванням моторного розвитку. Сенсорна гра - є продовженням моторних ігор, в ній використовуються завдання на моторику в поєднанні з вправами на колір, конструювання, зорові уявлення, завдання з підготовки до письма. В ритмічній грі використовуються ігри - потішки, які супроводжуються діями та виконуються в заданому темпі. Вони допомагають об'єднувати дітей у спільну гру та організовують емоційно насичену паузу. В музичній частині повторюються завдання з гри на музичних інструментах, використовуються пісні та хороводи, що подобаються дітям.

 

 

                            КОНСПЕКТ - 1

              заняття розвитку дрібної моторики

                для дітей 1 року навчання

 

1.     ПРИВІТАННЯ.

Треба всім нам привітатись: добрий день!

Дружно, весело сказати: добрий день!

Вліво, вправо повернутись: добрий день!

Один одному всміхнутись: добрий день!

 

2.     МОТОРНА ГРА. (вправи відповідно до тексту)

Вийшов в поле боровик,

Та й узявся в боки.

Бо він , бачите , не звик -

Обрії широкі.

Танцюристці бабочці низько поклонився,

Покрутився на нозі - реготом залився.

 

(чується стукіт): Може молоточки?!

«Туки, туки, туки , тук.

Застучали молотки, заиграли в локотки.

Тук –тук- тук- тук – молоток хороший друг.»

 

- Ні, не молотки, а що?! Може конячки!

«Више ножки, топ-топ.

Веселее: гоп, гоп.

Колокольчик: дон-дон,

Громче, громче звон, звон.

Гоп, лошадка, гоп, гоп.

Тпру, лошадка:стоп-стоп.»

 

- Ні, не конячки, Мар*я в гості кличе!

«Ладушки, ладошки, Марьино, окошко.

Мы в окошко стук – да - стук

Выходи скорее в круг, расступись ка народ,

Заводи хоровод.»

 

Підспівування пісні «Посадив дід Ріпку» (муз. сл..)

 

 

3.     СЕНСОРНА ВПРАВА

Діти впізнають та називають овочі, розфарбовують їх (предметні малюнки на аркуш А -4, контури виділені, потовщені, для навчання розфарбовування) і виставляють на імітований «город» під спів пісні «Посадив дід Ріпку».

(Відкрити коробку, дістати об*ємну чи площинну форму на шнурку – завдання «зловити іграшку»; підтягування важких предметів за мотузку, сидячи. Завдання: розфарбуй по контуру.)

 

 

 

4.     РИТМІЧНА ГРА (рухи відповідно до тексту)

Плеснемо в долоні? Плеснемо.

Так, так. (оплески)

Тупнемо ми ніжками. Тупнемо?

Так, так.

Похитаєм ручками. Похитаємо?

Так, так.

Затанцюєм ніжками. Затанцюєм?

Так, так.

 

5.     ПРОЩАННЯ.

Ми займались, притомились,

Відпочити захотілось.

Діти плескати уміли, діти тупати уміли.

А тепер прощатись час: до-по-ба-чен-ня.

 

      (  конспекти занять 1- 3 років навчання готуються до друку окремим збірником)



Обновлен 21 окт 2013. Создан 13 авг 2013



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником