Нейропсихологічний підхід до корекції відхидень розвитку

 
 

Нейропсихологічний підхід до корекції відхидень розвитку




           Нейропсихологічний підхід до корекції відхилень у розвитку

учитель - дефектолог

НВК "Всезнайко"

м.Київ, 2015р

   В даний час нейропсихологія поширюється на нові практичні області, включаючи дітей з труднощами у навчанні, ЗПР, РСА, ДЦП, генетичними захворюваннями та важкими порушеннями розвитку. Корекційний педагог обстежує дитину за різними методиками, обовязково збираючи анамнез, про оточення, улюблені іграшки (їх якості), дії з ними, звички дитини, тощо.На підставі системного аналізу складається індивідуальна програма розвитку. Програма будується на основі уявлення про функціональні блоки мозку (згідно концепції А.Лурії).

Перший фенкціональний блок - енергетичний - забезпечує оптимальний рівень тонусу нервової системи. Порушення в його роботі можуть проявлятися в зниженні психічної активності, швидкого виснаження дитини, коливаннях уваги - ці симптоми не дають дитині здійснювати ту чи іншу діяльність. Стимуляція активності відбувається через енергетичну, сенсорну (звукову, слухову, тактильну) та рухову системи. У нагоді стануть атр технології, завдання сенсорної інтергації, сенсорні кімнати (обережно з епісиндромами). Важливими стануть вправи на дихання та ритм( темп, висота звучання).

Другий функціональний блок - відповідає за прийом, переробку, збкрігання інформації. Труднощі, окрім відставання в когнітивному розвитку, у однотипності рухів тіла у просторі, недостатність координації, сенсомоторних умінь, несформованості просторових уявлень. Слід розвивати у дитини психічні процеси, сприймання, просторові орієнтири. Памятати про вправи на дихання, які слід поєднувати з ритмом та рухом та орієнтуватись на зовнішній ритм (заданий ритмічний малюнок педагогом дитина виконує усіма можливими способами та предметами).

Третій блок мозку - блок програмування, регуляції та контролю складних форм діяльності. Саме він допомагає дитині свідомо навчатись. Для цього потрібна керована поведінка, увага. Одночасно в цей період формується міжпівкульна взаємодія, несформованість якої проявляється в утрудненій координації рухів, несформованості звязків між вербальними і невербальними функціями, страждає процес аналізу інформації. Починати роботу слід з загальної фізичної підготовки, вправ з практичного життя, де задіяні обидві руки, перехресних рухів, продовжити завдання з темпоритму та дихання. Цьому сприяють завдання з нейробіки та педагогічної кінезіології.

Почитати можна роботи А.Циганок, А.Семаго, А.Лурії.

Продовження буде.





Создан 20 сен 2015



  Комментарии       
Имя или Email


При указании email на него будут отправляться ответы
Как имя будет использована первая часть email до @
Сам email нигде не отображается!
Зарегистрируйтесь, чтобы писать под своим ником